Gode tips til at sparke din digitale markedsføring i gang med SEO

mm22

SEO er en stor del af digital markedsføring, og du bør læse noget om det, hvis du ønsker kunder gennem google-søgninger.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering – også kendt under betegnelsen SEO – handler om at få ens hjemmeside til at ranke højt, når potentielle kunder foretager en google-søgning. Søgemaskineoptimering kan groft sagt deles op i seks punkter:

1) Keywords og konkurrenceanalyser 

2) Valg af CMS og teknisk SEO 

3) Indholdsudvikling og -optimering 

4) Linkbuilding 

5) User engagement optimering  

7) Effektmåling.

Man siger, at der er over 200 parametre, der kan påvirke SEO, så det er forsimplet at stille det op således. Ikke desto mindre kan man lave en rigtig fornuftig søgemaskineoptimering, hvis man tager udgangspunkt i overstående faktorer. Til dette og meget andet kan du finde information og hjælp på e-info, hvor du kan finde information om næsten alt.

digital markedsføring, computer, notater

Keywords og konkurrenceanalyser

Når man skal lave en søgeordsanalyse, begynder man med at finde ud af, hvad folk søger på, når de leder efter det produkt eller den service, du udbyder. Du kan bruge Keywordplanner på Google til dette, såfremt du har en Google Ads-konto.

CMS og teknisk SEO

CMS står får Content Mangement System og dækker over det software, du laver din hjemmeside i. De fleste SEO-eksperter vil foreslå dig at bruge WordPress, da denne har mange SEO-venlige egenskaber.

Indholdsudvikling og -optimering

Content marketing handler om at skabe indhold, der er godt for din digitale markedsføring. Det kan være svært at forstå, hvad der præcis menes med content, men i markedsføringsverdenen er det også et paraply-begreb, der dækker over en masse forskellige content, man kan skabe online. Det kan udmærke sig i blogs, on-site tekster og lignende. Mest af alt er det vigtigst, at du har en god tekst, der fanger dine potentielle kunder og får dem til at blive på dit site.

Linkbuilding

Linkbuilding handler om at få din popularitet på nettet op. I praksis er det artikler, hvori der er et keyword, der linker til din side. Det fortæller Google, at du er populær, og så kan du få en bedre placering i søgeresultaterne. 

mand, computer, studerende, markedsføring

User engagement optimering

User engagement optimering er en samlet betegnelse for data om, hvordan potentielle kunder bruger dit website, og hvordan de engagerer sig. Det handler først og fremmest om at få folk ind på hjemmeside. Du kan forbedre chancerne for dette ved at lave gode metabeskrivelser og sidettitler, som er det, brugere ser, når din hjemmeside dukker frem på Google. Du kan også hjælpe Google til at forstå dine sider med struktureret data og title-tags. Title-tag er beskrivelser af dit produkt, der implementeres direkte i din data, så Google forstår, hvad du sælger. Et title-tag kan f.eks være ”opskrift”.

Effektmåling

Du skal naturligvis holde øje med, hvor mange der klikker rundt på dine side, hvor længe de bliver der, og hvor mange der foretager et køb. Ellers ved du ikke, hvor meget du trænger til at optimere. 

Håber, du kan bruge guiden om digital markedsføring og SEO. 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *